söndag 13 juni 2010

Studentdags...

jupp, storebror har tagit studenten och blivit firad i dagarna två... av familj o släkt alltså :)

en tårta och en omgång cupcakes blev det :)



Tårtan är fylld med citron mousse och lakritsfluff, spacklad med en citronsmakande smörkräm och dekorerad med svart sugarpaste, lakrissströssel samt dekorationer i SP.

Att ha lakrits i en tårta lät så märkligt att jag bara var tvungen att testa och det är något jag garanterat kommer att göra igen :) speciellt bra ihop med den friska citronmoussen!!



cupcakes till en stundent... kladdkakemuffins med punchpralinsfluff och dekorationer i SP. Nästa gång jag gör punchpralinsfluff ska jag nog ha i lite gelantin då grädden säckade ihop i värmen som blir när många träffas på liten yta...

Recept kommer med tiden :)'

1 kommentar:

  1. Vad fina saker du gör. Hittade precis din blogg och jag kommer att komma tillbaka hit. :-)
    Kolla gärna in hos mig om du vill:
    bakgladje.blogspot.com

    SvaraRadera